Skip to main content

Защо протестирам?Записки след вчерашния умалял протест


Протестирам, защото е засегната честта и достойнството ми като човек, като граждани и като избирател.
Защото не мога с мълчанието си да поема съотговорност, докато унищожават и последните останки и демокрацията и всичко, което бе постигнато през последните 30 години.
Корупцията съсипва всичко, егоизмът на управляващите раздели нацията и сега не можем да се обединим около нещо значимо.
Кризата е тотална и най-лошото е че управляващите не виждат нито криза, нито своя отговорност. Не виждат нито срив в доверието към съдебната система, нито корупцията, нито паразитната класа, която вегетира върху нея, убивайки надеждата, че утре може да бъде по-добре от вчера.
За солидарността и справедливостта иде реч и за тяхното отсъствие. Защото ако има нещо, което гнети нас всички това е заместването на истинското лидерство с популизъм, вместо работа в името на хора, виждаме задкулисие в името на малцинство и организирани групи.
Протестирам защото се опитват да прекършат духа на моя народ, да отнемат вярата че българската нация може да бъде сред първите в региона и в Европа, както е била и какъвто е завета и мярата наследени от нашите предци. Искам да бъда част от екип, който не се задоволява с нищо друго, освен най-доброто за себе си и за своя народ, а не територия на егоистични и враждуващи помежду си организирани групи за колективно забогатяване.
Извършиха най-тежкото престъпление – убиха вярата, че нашето общество е на равните възможности. Ако не си от правилната група, от правилната партия, от правилния кръг, шансовете ти са близки до нулата. Това лишава управляващия елит от кадрово озониране и здравословна конкуренция, което е сигурен признак за гнилостен процес.
Едната част от обществото си изкарва парите с труд, с предприемачество и инициатива, на свой риск, а други, при това все по-голяма група, паразитите, забогатяват през властта, през партии и пленени институции, като се превръща в милионери и милиардери за един мандат, само и единствено благодарение на достъпа до публичен ресурс, държавна репресия и гаранцията срещу наказателно преследване.
През 90-те години бяха силовите групировки, днес е държавната силова групировка начело с прокуратурата. Преди бях ВИС, СИК и Мултигруп, сега са наследниците им, но вече облечени във власт.
Казват ни, че сме малко, че не сме онези хиляди, които свалиха правителството на Орешарски, или които изпълваха площадите и Цариградско шосе? Но това не е доказателство за нашата слабост, а за дълбочината на проблема и заразата, за обезверяването и страха у хората, т.е. за техния грях и вина.
Малко сме били, но сме повече отколкото бяха участниците в първото събрание на българската демокрация в Оборище. Там бяха само 350 души, малко повече от 80 депутати, от 55 селища, нищожно малка и тотално непредставителна част от един заспал народ в робски унес. Но те останаха в историята със своята непримиримост, вяра и отдаденост на Отечеството.
Казват ни, че не сме успели да спрем Гешев и едва ли ще успеем да спрем избора на Цацаров от страхуващото се от Пеевски и прокуратурата депутатско множество в Народното събрание. То и Априлското въстание не успя, но без него едва ли щеше да има освобождение, едва ли щеше да има опълчение и Шипка.
Битката за свободата не минава само през победи, още по-малко през признание от съвременниците.
Убеждават ни, че трябва да приемем всичко това защото ни пазят от „комунистите“. А междувременно се върнахме към еднопартийна система, защото на практика опозиция няма. Както справедливо посочват свободните медии, в управляващата партия има повече бивши членове на БКП, отколкото в опозиционната БСП. Излиза че едните по-многобройни бивши „комунисти“ ни пазят от друга група бивши комунисти.
Казват ни, че не сме представителни за настроенията на народа, че сме платени от някакъв олигарх, че сме ….. и тук спирам, защото абсурдите не могат да се вместят в дори най-развинтената фантазия? А не виждам тук нито хора с охрана, нито хора с държавни коли, нито хора с медии и услужливи журналисти, които да им пеят „осанна“ и да „контрапротестират“  дори без протест. Защото гледат на нас през собствената си корист и изкривени ценности, които не допускат действие без награда, пост или пари.
Виждам хора, които само до преди час са били на работното си място и са пътували, повечето с градски транспорт или пеш, и са отделили от времето си защото не могат да гледат как потъпкват всичко, за които са мечтали от деца и като съзнателни граждани, а Отечеството в плен на алчните и корумпираните, забравили за справедливост, за чест.
Искам да ви се поклоня за куража, за незагасващия пламък и желание да се борите въпреки всичко.
Захари Стоянов пише за събраните в Оборище депутати „"Моите оборищки депутати са ангели, най-честните, идеални личности измежду народа, единствените възнаграждения - които бяха: грозната бесилка и заптийският камчик. Подобни депутати българският народ няма да види вече, докато свят пребъде".
Днес не е по-различно. И гнет, заптиета и надежда, която взор не види.
Ако преди 145 години, тогавашните българи не са се отчаяли в търсенето на свобода и правдини за своя народ, кой ни дава право да се колебаем и отчайваме днес?
И днес и утре пак ще бъдем тук, с едничката надежда да сме изпълнили своя дълг към близките, към града, към Отечеството.
И никой никога повече няма да коленичи пред властта.

Бог да ви благослови!


Comments

Popular posts from this blog

Извинението на Путин: Признание под натиск

  Извинението на Путин към Алиев публикувано на сайта kremlin.ru е ясен сигнал, че вината на руските ПВО за свалянето на цивилния самолет е била напълно доказана и не е имало как да бъде прикрита. Това извинение е изключителен случай, тъй като в речника на Путин думата „извинение“ – в различните ѝ форми – на практика не съществува. Говорил е за съжаление и достойни за съжаление обстоятелства, но конкретен израз на извинение е трудно да се намери в неговата дългогодишна публична реторика. "Панцир" и политическата цена на грешките Системата „Панцир“, предоставена под управлението на Кадиров, се оказа фатална – и инцидентът е пряк резултат от тази политика. Вместо да посочи ясно Кадиров като отговорен, Путин насочва вината към украинците или дори към собствените си генерали. Реални последствия за виновните обаче не се очакват, което подчертава нежеланието му да се конфронтира с ключови фигури в собствената си властова система. Неубедителните оправдания и пропуските в отговорност...

Peevsky - Bulgaria's Ivanishvili - the suppression of Bulgarian democracy?

The most crucial task in the upcoming elections is to stop Peevski (DP) on his path to state control. All talk of economic growth, reforms, incomes, joining Schengen and the eurozone must be put on hold because if we allow this man to take power, none of these goals will make sense. The signals are clear. After reopening the procedure for the election of the Prosecutor General, Peevski has reopened the procedure for the election of the head of the SAC. The same institution put him on the electoral track with the bounty - the DPS logo. And this is a pre-emptive move because the personal political capital of his lieutenant - the current head of the SAC, Cholakov - has been spent. Moreover, Cholakov's mandate has expired - so he will inevitably become a liability if Parliament succeeds in replacing its quota in the SJC before it makes new appointments. Is this not enough to convince you that Peevski is a strategic handicap for the future of this country?  The omnipotent DP is in sole ...

Вярата не се преподава, тя се живее

И търсят духът на Караджата... Разделението между църква и държава не е просто модерна прищявка или плод на секуларизъм. То е дълбоко осъзнат принцип, формиран след векове на исторически опит, който доказва, че когато църквата и държавата се смесват, и двете страдат – първата губи своята духовна чистота, а втората – своята институционална стабилност. Въпреки това, периодично се чуват призиви за въвеждане на задължително религиозно обучение в българските училища, често облечени в реторика за „укрепване на традиционните ценности“ или „възраждане на националната идентичност“. Но тези предложения крият сериозни рискове – не само за личната свобода, но и за самата вяра и все още крехката ни демокрация. Вярата като тайнство, а не учебен предмет Вярата в Бог, както и всяко истинско духовно търсене, не може да бъде сведена до набор от правила, текстове или формули. Тя не е като математика или история, които могат да бъдат преподавани като факти и дати. Вярата е тайнство – интимен процес, ко...