Skip to main content

Анализи и Алтернативи: Тол системата като нов данък на фона на бюджетни излишъци

Подгответе се към водните проблеми да се добавят и кризата с тол системата и протестите.
Докато бранеха българските транспортни фирми от "лошия" Макрон, тук им нанасят ядрен удар.
Само вижте за какво става реч. Сега товарните превозвачи плащат 1700 лева годишна винетка в най-лошия случай. Но масовата е 1300 лева Сега ще трябва да плащат над 4000 лева - средно, Някои ще плащат 7-8 пъти повече.Това е прогнозата на АПИ.
Знаете ли каква е огромната глупост, която е подплатена от корист?
Първо, имаше много покоректно решение през повишаване на акцизите върху горивата, защото това първо щеше да освободи екологичните автомобили. След това щеше да бъде решено без допълнителна адмнистрация, която сега струва 180 милиона на година. И последно какво пречеше транзитния трафик през страната да плаща по високи тарифи на принципи граница граница. Отново без допълнителни разходи.
Второ ,каква е сметката по прогнозите - 290 милиона лева приходи от автомобили и 400 милиона лева от тежките МПС. Ами като махнете допълнителните разходи по администрацията, по договорите с посредниците знаете ли какво ще лъсне като истина - че нетните средства, които остават за пътната мрежа няма да се повишат., напротив. Нито ще можем да финансираме поддържането, още по-малко изграждането на пътната ни мрежа.
Трето, това е квази данък защото кой накрая плаща масрафа - това са гражданите и компаниите. Тоест ние с вас..
И тогава както ви предупреждавам от години - на принципа на бавното нагряване ще разширяват обхвата на тол система и ще включат всички автомобили. Защото Тол Системата ще трябва да се издържа.
И всичко това на фона на "излишъци" в бюджета които разпиляват с лека ръка накрая на годината, в полза на своите фирми и олигарси, за да завършим с дефицит. Значи не им стигат данъците, с които ни облагат и чрез които реализират излишъци и могат да финансират напълно поддържането на пътната мрежа, а трябва допълнително да ни облагат с данъци и ние да носим ярема на тяхната управленска корист.
Сега я крепят със субсидии от бюджета. Ще стане като с АЕЦ "Белене" огромните средства са хвърлени, няма да искат да ги губят и тогава трябва всички да покриваме щетите на непремерените и откровено непрофесионални средства.
Тол системата е въплощение на управленския модел- претенционза фасада, зад която се крие корист и неумение.

Comments

Popular posts from this blog

Денят след, като размисъл за деня преди изборите.

Вече няма съмнение, че ГЕРБ и ДПС са две лица на една и съща монета. Зависимостите са асиметрични, тоест Пеевски държи силните карти, но Борисов ще бяга от правителство на ГЕРБ и ДПС като дявол от тамян. Защото не може да управлява по друг начин, освен този, който доведе до 2020 година. До тук тривия. Стратегията им включва обезличаване на ППДБ и повече интриги за да ги разделят на принципа – добрите от ДаБГ и лошите от ППДБ. Още от сега започнаха. Няма да успеят, защото в момента в който някой от лидерите понечи да направи опит да възстанови комуникацията за власт с ББ е приключил окончателно като политик. Вече не може да мине номера, аз ще говоря само с Борисов, защото не можеш да говориш с него без да виждаш сянката на Пеевски. Да го кажа в прав текст – да, за тези избори са единствената алтернатива, но не за следващите, ако още си мислят, че са незаменими и незаобиколими, и че имат крепостен електорат, много силно грешат. Изобщо на тези избори ще катастрофира цялата политическа л...

Истинските виновници не са в доклада на Парламентарната комисия по договора на Булгаргаз и Боташ

  Този документ, който BG Elves показват доказва, че движещият фактор за договора Боташ - Булгаргаз е Владимир Малинов, който настоява Даница Златева да го подпише, а тя се разсейва, защото съзнава, че са я поставили "на дузпата". Междувременно без тристранния протокол между Боташ, Булгартрансгаз и Булгаргаз договор между Булгаргаз и Боташ нямаше да има. В случая Булгаргаз е натиснат отстрани - от БТГ и отгоре от министъра да подпише договор, който е неизгоден за компанията. А сега цялата история. Владимир Малинов, за да остане на поста си, още при първото служебно правителство на Румен Радев, на Янев, предава в президенството пътната карта на Турски проект. Борисов е бесен, но Пеевски взема Малинов под свое крило. Тъй като картата се търси навсякъде, но е изобличителен документ и за самия Радев, тоест е горещ картоф, съдържанието и е експлозивно /за знаещите и желаещите да я интерпретират като последствия/, президентът Радев нарежда, картата да се даде на назначения от него ...

След Борисов и Пеевски - и потоп. За достигнатите немислими нива на цинизъм в българската политика

  В архива на Алексей Петров има още много "записи", с които заптиетата на Пеевски са успяли да се сдобият - респективно Пеевски. Ще има и нова вълна от "компромати". Каква е целта? Не я крият, ППДБ да бъде маргинализирана до степен да не може да окаже съпротива в Парламента и ГЕРБ/ДПС да могат да предложат "по милост" власт на желаещите в ППДБ. Това е замисълът. За това казах и повтарям - за мен няма вариант ППДБ да правят каквато и да е сглобка или нещо друго освен на бъдат опозиция и да мислят, как да си върнат влиянието и подкрепата през опозиционни действия. Но не изключвам в средите на ППДБ да има нови Петър Московци - човешката природа крие всякакви тайни, особено в контекста на конкуренцията за Борисов - Пеевски громи ПП, че искали да прецакат Борисов, Асен Василев громи Пеевски, че е пленил Борисов. Все още не съм чул ясно да заяват, че при никакви обстоятелства няма да правят никакви сглобки, макар че би трябвало да се подразбира. Няколко пъти го...