Skip to main content

Защо трябва да има правителство, но на здрава основа?

 Защо трябва да има правителство?

Първо, факторът "войната в Украйна" не само че не намалява своето значение, но се и усилва, особено в контекста на теракта в Москва и неминуемата ескалация на конфронтацията на Русия със Запада след това. Независимо от истината, Путин ще използва трагедията за ескалация на репресиите и насилието, включително към Украйна и тоталната милитаризация на живота в страната. На него му трябва Отечествена война и наратива, че терористите и "нацистите" от Украйна са в свещенна война срещу Русия.

ЕС и НАТО нямат никаква друга възможност освен да приемат предизвикателството и да преминат към военно-временна икономика и действително да се готвят за война, колкото по-скоро, толкова по-висока е вероятността война да бъде избегната.

Предстои мобилизация в Русия и официална употреба на термина "война", което Конституцията на РФ свързва с мобилизация, а експертите с подготовка на мащабна атака в Украйна в следващите месеци за да се завоюва "победа". Защото ресурсите на Путин за продължителна война се изчерпват.

Второ, най-голямата грешка на политиците, че не смеят да кажат истината на обществото за рисковете и заплахите от войната и от ескалацията на конфронтацията между Русия и съюзите в които членуваме. Пацифистката линия на проруските сили е повече приспивна песен, с елемент на сплашване и демобилизация на общественото мнение. От друга страна, нито ГЕРБ, нито ППДБ, нито ДПС не казват на обществото какви са следващите нива на риск и опасностите за България, които НАЛАГАТ смяна на поведението на политическия елит.

Трето, Реформите у нас са жизнено важно и то веднага, включително в съдебната система и службите, да не говорим медиите, защото това е имунната система на обществото. Не може по най-важното разследване напоследък Турски поток да има медии с претенции за национална значимост и покритие да я замитат. Да не говорим за системна заплаха - борбата с корупцията, защото най-важното в една мобилизация на ресурсите и обществото е съзнанието, че най-добрата подготовка е рязко да съкратиш зоните на стратегическа уязвимост - каналите по които "врагът" може да те дестабилизира. От историята на войната в Украйна стана ясно, че най-голямата трудност на украинците е да затворят именно тези канали, включително корупцията, по които ресурсите не се превръщат в по-висока боеготовност. И те постигнаха значителни успехи. За нас е същото - каквито и средства да вложим в отбрана, развитие и готовност за противодействие, което е равностойно и на оцеляване на ценностите ни. Без да свием зоните на уязвимостта, която тече по канали на свързаност с руски проекти и бизнес, всичко друго ще остане всуе.

Трето, след законопроекта на Възраждане за излизането ни от НАТО, което е явна провокация, става неотменимо важно да се влезе в еврозоната за имаме окончателна котва на принадлежност към ЕС и НАТО. Вариантът на ГЕРБ и ДПС да се взаимодейства с ППДБ, но за сметка на изчистване на терена от наследството на проруските политики на правителствата на Борисов и служебните на Радев. В противен случай всякакви усилия на натоварените с политическа отговорност страни ще се превърнат в търкания, в скандали. Само пречистващата критика, и особено самокритиката, може да изчисти терена за мерки по усилване на резистентността ни като държавата - защото трябва да е ясно - става дума за оцеляването ни като държава, като цивилизационен избор, като ценности. Който иска да чака нов 9 ти септември, трябва да бъде назован като враг и изолиран. Военно време е.

Четърто, преминаването ни на военна нога изисква изключително ясни, презицни, и ресурсно разчетени мерки по реиндустриализация и укротяване на екстремните част от зелените политики - които ни правят отново по-уязвими.

И тук първата тема е въпросът за ресурсите - абсолютно престъпление е малки групи от хора да блокират проучването и добива на ресурси. Във военно време за това би трябвало да се търси наказателна отговорност. Както и на тези, които работят срещу отбранителните възможности на страната.

На фона на всичко гореизложеното се съгласете, че всякакви терзания на личностна основа и подчиняването на дневния ред на България на дневния ред на Борисов или Пеевски, пък и на който и да е друг политик, е просто гротеска. Но основата трябва да бъде здрава, а не пропита с корупция и зависимости.

Comments

Popular posts from this blog

Денят след, като размисъл за деня преди изборите.

Вече няма съмнение, че ГЕРБ и ДПС са две лица на една и съща монета. Зависимостите са асиметрични, тоест Пеевски държи силните карти, но Борисов ще бяга от правителство на ГЕРБ и ДПС като дявол от тамян. Защото не може да управлява по друг начин, освен този, който доведе до 2020 година. До тук тривия. Стратегията им включва обезличаване на ППДБ и повече интриги за да ги разделят на принципа – добрите от ДаБГ и лошите от ППДБ. Още от сега започнаха. Няма да успеят, защото в момента в който някой от лидерите понечи да направи опит да възстанови комуникацията за власт с ББ е приключил окончателно като политик. Вече не може да мине номера, аз ще говоря само с Борисов, защото не можеш да говориш с него без да виждаш сянката на Пеевски. Да го кажа в прав текст – да, за тези избори са единствената алтернатива, но не за следващите, ако още си мислят, че са незаменими и незаобиколими, и че имат крепостен електорат, много силно грешат. Изобщо на тези избори ще катастрофира цялата политическа л

Истинските виновници не са в доклада на Парламентарната комисия по договора на Булгаргаз и Боташ

  Този документ, който BG Elves показват доказва, че движещият фактор за договора Боташ - Булгаргаз е Владимир Малинов, който настоява Даница Златева да го подпише, а тя се разсейва, защото съзнава, че са я поставили "на дузпата". Междувременно без тристранния протокол между Боташ, Булгартрансгаз и Булгаргаз договор между Булгаргаз и Боташ нямаше да има. В случая Булгаргаз е натиснат отстрани - от БТГ и отгоре от министъра да подпише договор, който е неизгоден за компанията. А сега цялата история. Владимир Малинов, за да остане на поста си, още при първото служебно правителство на Румен Радев, на Янев, предава в президенството пътната карта на Турски проект. Борисов е бесен, но Пеевски взема Малинов под свое крило. Тъй като картата се търси навсякъде, но е изобличителен документ и за самия Радев, тоест е горещ картоф, съдържанието и е експлозивно /за знаещите и желаещите да я интерпретират като последствия/, президентът Радев нарежда, картата да се даде на назначения от него

Борисов се опитва да се договори със Запада за продължението на модела Луканов

  Борисов реши, че не може да отстъпва по темата Турски поток, и започна да се гордее с него, дори под заплаха да влезе в Магнитски /Дамоклевият меч все още виси/, защото се разпада цялата конструкция и логика на властта, заради която влезе в политиката преди повече от 20 години. Тогава задкулисието реши да смени Иван Костов, защото се уплаши, че не може да го контролира. Борисов бе още никой за да смени Костов, за това първо в играта влезе магията на монарха, и след това пласираха и нашия Путин /генералът от силовите структури/. Днес Борисов започна да показва "зъби" и да заплашва с разглобка, ако ППДБ и западните ни партньори не приемат неговия модел за корупция с елементи на атлантизъм, както на времето Западът прие моделът на прехода на Луканов. Без пълен контрол върху службите, прокуратура, регулатори, той не може да съществува. За това и новата сглобка няма да проработи, поне в този вид, който си я представят в ППДБ. Говорим за условния или обобщаващ образа на новия ели