Както и предполагах кризисната терапия и пиар на управляващите имат за цел изолиране на протестния потенциал и укротяване на потенциала гневът да премине в протест и искане на отговорност. Схемата е елементарна - пренасищането на публичния дебат около катастрофата с всякакви експертизи, технически детайли, пикантерии, излишни познания за големина и формата на камъчета, пътни настилки и т.н. докато потънете в информация, която не можете да осмислите и да намерите изход в поведение и решение. Идеята е да се удавите в това "море", да загубите пътя и най-важното в съзнанието ви да изчезне фокуса върху главното, централното и обединяващото - а това е системната парализа в управлението, липса на процедури, правила и професионални критерии и разбира се корпуцията - като системообразуващ и системносвързащ фактор на всички кризи и скандали, на всеки микроетап от процеса на вземане на решения.
Нали изборът на неправилните камъчета е защото някой има изгода от това, защото някой е назначен без компетенция /пак заради пари/, защото премиер, министри назначават шефове на агенции не поради качествата и независимостта на мнения /което е единствената гаранция за правилни решения/, а за да контролират и наглеждат мрежи за източване на средства в посока партийни и лични кас, с които след това купуват изборите, управляват и задоволяват уравението на собственото си благоденствие.
Нали проектът на този път до Своге е калпав защото е даден на "наш", но некомпетентен човек, срещу малко пари, за да има повече нагоре по веригата. Нали ако го дадат на профи - той ще го направи така, че да струва по-скъпо и за Тях да не остане достатъчна "корупционна" горница. Нали пак по същата причина няма независими надзор и контрол на всеки етап /защото рискуват да прекъснат или съкратят корупционинте финансови потоци/. Нали за това горният и всякакъв друг слой на пътната настилка е изпълнен без спазване на технологична дисциплина, набързо, с по-некачествени материали /включително рециклиран асфалт, пак за да се спести и да има "нагоре" по веригата/. Как иначе с 50% от цената на поръчката да имате някакъв що годе качествен път?
Нали за това министърът на транспорта, министърът на регионалното развитие, на вътрешните работи ще "рапортуват" че проблемът не е при тях, защото и те са назначени да не променят и реформират Системата, а да я пазят - да вземат малкото "свое" и гарантират на по-големите от тях "Тяхното". Как по друг начин ще се появят тези между 5 и 10 милиарда лева, които всяка година осигуряват стандарта на този псевдоелит и на неговата кохорта от медийни, социални, политически и прочие охранители? Да се издържат фондации, писатели, спортисти, медии, НПО? Откъде да се вземат пари за луксозни къщи у нас и в чужбина /то затова казусът с "къщата" с Барселона е симптоматичен/, апартаменти, за скъпи коли, за яхти, за охрани, за покупка на съдии, прокурори и следователи.
Откъде, ако не от откраднатото и спестено от подобни държавни поръчки, които накрая завършват със смърт?
И след това нагло ще ви обвиняват, че като търсите отговорност "политизирате" случаите, а Сидеров ще твърди, че прекалено много внимание отделяте на катастрофите и загиналите.!?
Вашето и моето търпение е отговорно за всичко - и за жертвите и за корупцията, за разпадащата се държава и за загиващата нация. Няма външен фактор толкова мощен и толкова мотивиран, че да бъде в състояние да разруши страната, така както успешно го прави толерираната от самите нас корупция - от гранд /тази по високи етажи/ до битовата.
Това е гласуваната от вас стабилност - със стабилни жертви, стабилни кражби, стабилна липса на професионализъм, на мечти и перспектива.
Лечението е тотална реформа и смяна на системата и управляващите. Без протести никакви избори няма да променят статуквото.
Картагенът на Гранд Корупцията трябва да бъде разрушен.
Comments
Post a Comment